maandag 8 december 2008

Een trouwjurk zoeken

Morgen is het zover, over 10 uur sta ik in een winkel een trouwjurk te passen. Ongelovelijk hoe dit gegeven mij al een week plaagt.
Ik vind het natuurlijk geweldig om eindelijk eens zo'n jurk aan te hebben, te passen, een volgende te passen en te denken aan de geweldigde dag die me te wachten staat. Maar het is ook een angst en beven moment, ik kan er niets aan doen, maar iedere keer denk ik aan hoe het fout zou kunnen gaan...

Wat nou als de mevrouw in de winkel net ruzie met haar man heeft gehad en gaat scheiden, het laatste wat je dan wilt doen is een ander helpen aan een trouwjurk toch? Misschien gooit ze al haar frustratie wel op mij en verteld ze me over hoe ik niet moet trouwen, terwijl ze de onhebbelijkheden van haar aanstaande ex over me uitgiet.

Wat nou als ik geen enkele jurk pas, ik me buk en de rits gaat stuk of mijn hand door de jurk steek in plaats van er doorheen? Sorry mevrouw, dat is dan €1000,- schadevergoeding.

Wat nou als ik met de plaatjes die ik heb uitgeknipt van droomjurken aankomt en de vrouw me uitlacht wegens de belachelijke smaak die ik heb? Hoe haal ik het in mijn hoofd om haar zo te beledigen, zulke jurken heeft zij niet.

Wat nou als ik thee drink, me verslik en alles uitproest over de kleding van de mevrouw die mij moet helpen?

Wat nou als ik morgen opsta en de kilo's die ik er met zwaar ontzien af heb gekregen zitten er allemaal weer aan omdat ik vandaag chinees heb gegeten?

Ik weet dat het misschien wel een beetje ver gaat, maar wees eens eerlijk...het kan toch? Nou en ik weet zeker dat het bij mij gaat gebeuren. Gelukkig heb ik mijn moeder mee, mijn rots in de branding, ik weet zeker dat als de mevrouw me uitlacht om de plaatjes, zij haar wel eens even een lesje zal leren.

Het is natuurlijk niet zo dat ik niet wil trouwen, ik wil heel graag trouwen, met Ron bedoel ik dan, duh.
Maar het is ook zo dat ik bijzonder zenuwachtig ben en waarschijnlijk niet kan slapen, het is toch een spannende aangelegenheid om zo maar naar een winkel te gaan en echt koningin te zijn als klant(inclusief de jurk)

Ach, ik ga toch maar proberen te slapen, misschien komt het allemaal wel goed. Als ik de hele gebeurtenis overleef horen jullie van me hoe het allemaal is gegaan, hetgeen gaat gebeuren over 10 uur en 10 minuten bedoel ik dan. Zie je wel ik ben zenuwachtig, hellepie.

1 opmerking:

Jodelieh Blue zei

whahahaha... ik geloof dat het gelukt is...