dinsdag 9 december 2008

De trouwjurk vinden

Ik was gister na het bloggen naar mijn bedje gegaan en na in een heerlijke slaap gedommeld te zijn begon de ellende. Ik droomde namelijk over het zoeken van een trouwjurk. Mijn droom ging als volgt:

Mijn ouders zaten in een restaurant koffie te drinken en ik stond buiten omdat de dag aangebroken was dat ik een jurk zou gaan zoeken. Ineens stopte er een gele auto voor de deur met een koffer op het dak. Een vrouw stapte uit en stelde zich voor als degene van de bruidswinkel. Ze kwam bij mij langs als service van de zaak omdat het toch wel een heel eind weg was van Den Helder naar Alkmaar. Ik was blij dat ze er was en bereidde me voor op het aanpassen van jurken.

Maar het bizarre was dat de vrouw de koffer open maakte en er een afgrijselijke kanariegele jurk uithaalde, ze trok hem aan en liep naar de overkant waar zij poseerde als een model uit zo'n trouwboek. Daarna kwam ze terug en trok de volgende ellendige jurk aan. De bedoeling was dat ik dan koos welke ik wilde. De laatste jurk was geen jurk maar een heel groot stuk karton met trouwfoto's van Ron en mij, die kon ik de hele dag voor me houden. Ik weet nog dat ik me afvroeg hoe ze aan die foto's kwam.

Ik liep naar mijn moeder en probeerde haar over te halen er wat aan te doen, maar mijn moeder reageerde niet op mij. Ik werd wakker en kon amper beseffen dat ik gedroomd had, de dag begon al goed.

Gelukkig ging het vandaag een stuk beter. Mijn moeder en ik stapte om 9.00u in de trein naar Alkmaar en kwamen op tijd aan, na een tijdje verdwaald te zijn in de regen. We kwamen bij van Os aan en maakten kennis met de verkoopster, ze leek niet op de vrouw uit mijn droom, gelukkig.
We kregen thee en ik liet een paar plaatjes zien. Ik zal niet in detail treden, maar de eerste jurk die ik aantrok leek niet direct op de jurk die ik in gedachten had, maar hij was geweldig.

Ik stond mezelf in de spiegel te bekijken en de realiteit drong niet echt door. Ik heb er daarna nog 5 gepast en ze haalden het allemaal niet bij de eerste. De vrouw zij dat ik een van de weinigen was die het op deze manier trof. Ze vond mijn schouders en taille geweldig en de jurk brengt alles eruit wat eruit moet komen.
Ik vond het geweldig om de jurk aan te hebben en zie mezelf er helemaal mee door het middenpad lopen in de kerk.

Ik zou graag een plaatje willen laten zien, maar omdat Ron dit ook nog wel eens kan lezen is het enige dat ik vertel: hij is rood met heeeeeeel veeeeel parels, daar houdt Ron namelijk van (ahum)

1 opmerking:

Jodelieh Blue zei

jeeej een jurk...

Nou jurk... succes met het stilhouden van je jurk...