woensdag 22 oktober 2008

Van het warretje


Ik ben helemaal van het warretje, ik weet het gewoon echt niet meer en het wordt alleen maar erger, iedere keer als ik televisie kijk, buiten loop, boodschappen doe of bij iemand anders thuis kom...

In mijn beleving is het herfst, de blaadjes vallen van de boom, een heerlijk zonnetje onder een gure wind, de gedachte dat ik vorige maand nog ging barbecueen en nog meer van dat soort zaken, we leven zelfs nog in de zomertijd!

Ik raakte in een shock toen ik begin september de eerste pepernoten zag, de eerste marsepijn volgde iets later en ja hoor, daar kwamen de kerstballen ook al en natuurlijk, de oliebollenkraam kan ook niet ontbreken. En ik raak er helemaal van in de war. In het begin probeerde ik al die heerlijkheden nog te weerstaan, maar laatst heb ik pepernoten gehaald zodat ik binnenkort op vrijdag, zaterdag en zondag de 'club van Sinterklaas' in stijl kan kijken op televisie.

Maar tijdens mijn scriptie, als ik een lekker muziekje op heb staan, kom ik ineens midden in de kerstsfeer, want de kerstcd van Josh Groban staat heerlijk verspreid door mijn lijst. Mijn moeder wist niet wat haar overkwam toen ze mij ineens 'Stille Nacht, Heilige Nacht' mee hoorde blerren, naast de gebruikelijke nummers. En ik wist het ineens ook niet meer is het nou "Stille Nacht, Heilige nacht, Sinterklaas wordt verwacht?"

Dit weekend ga ik de folders van de speelgoedwinkels maar eens doorlopen, misschien zie ik een barby of een spel dat ik wil voor Sinterklaas, dan kan ik het lijstje meegeven aan mijn moeder die eens in het jaar het lijstje persoonlijk aan hem overhandigd. Dan hoef ik alleen nog maar te wachten tot 5 december! Maar in de tussentijd kan ik al lekker in de sfeer blijven......al weet ik niet precies welke sfeer het nou is....

1 opmerking:

Jodelieh Blue zei

Zeg Josh heeft geen Sinterklaasmuziek... Ideetje???