zaterdag 22 november 2008

Wereldnieuws

Daar ben ik dan weer, terug van vakantie. Ik ben heerlijk uitgerust, ben honderd keer door de wildwaterbaan heen geroetshed en ik heb heel veel spelletjes gedaan. Maar dit is op zich voor jullie niet heel interessant, wat wel interessant is, is dat mijn ontwikkeling en kennis niet heeft stilgestaan de afgelopen midweek. Deze kennis kwam vooral tot mij in tijden van het spelen van bordspelletjes. Het is zo ontzettend veel info, dat ik besloten heb er een "wist je dat..." van te maken, zodat niets van hetgeen ik geleerd heb jullie zal ontgaan en het ook jullie zal stimuleren tot kennisvergroting.

Wist je dat:

- de eifeltoren in Duitsland gesignaleerd is?
- het de Big Ben is die in Parijs staat?
- de stad Rome in mijn bezit is en ik hem makkelijk kon betalen?
- Helsinki erg in trek is onder grondbezitters?
- ik nu in Warschau woon?
- Schiphol met hypotheek bezwaard is?
- parkeren in Dublin €40,- kost?
- mijn genade (en €200,- genoeg is)
- Bern op de grond ligt?

Hier kwam ik allemaal achter tijdens een spelletje 'Europa-monopoly.' Maar dat is nog niet alles:

Wist je dat:

- ik goed kan liplezen en Jedidja goed kan articuleren?
- de eerste omschrijving van Elvis is dat hij dik is?
- 3 strepen een bed vormen?
- 'ontmantelen' niet uitgebeeld kan worden?
- als je het niet weet je altijd 'Ghandi' kunt zeggen?

Dit leerde ik allemaal tijdens Party en Co. Ik hoop dat ik je met mijn kennis geholpen heb en jij deze kennis kunt delen met anderen, bijvoorbeeld op een verjaardag. Het is namelijk kennis die bijna niemand anders bezit...

1 opmerking:

Jodelieh Blue zei

erhm jij kom goed articuleren hoor... ik deed het liplezen...