donderdag 4 september 2008

Telefoonstrubbelingen

Gisteren heb ik een enerverende dag gehad, zo'n dag die heel bijzonder is, omdat er dingen gebeuren die je anders nooit voor mogelijk houdt. En het draaide dit keer allemaal om: mijn telefoon! Jawel, mijn mobiele telefoon.

Ik had een abonnement bij Hi voor 2 jaar, deze liep af op 18 mei, dus netjes, 3 maanden van te voren zeg ik mijn abonnement op: "Wilt u echt geen ander abonnement bij ons?" Na deze meneer netjes verteld te hebben dat dit echt niet hoeft hang ik op in de bijzondere zekerheid dat ik het allemaal netjes afgehandeld heb.

3 maanden later....ik kan nog steeds bellen...dus.....ik ben Hi op.
"Hallo lieve telefoonpersoon, ik kan nog steeds bellen, klopt dit?" "Ik zal even voor u kijken mevrouw" het is stil aan de andere kant van de lijn terwijl er iets heel ernstigs tot me door dringt MEVROUW? Sjonge, ik wordt echt oud. Een beetje van mijn stuk gebracht luister ik naar de meneer die mij verteld dat ik nog 1 dag kan bellen, daarna is het voorbij. Hij wenst me een fijne dag en ik wens hem een fijne dag....heerlijke beleefdheden, maar "mevrouw"ging toch wel wat te ver. Ik haal mijn simkaart eruit, doe mijn nieuwe erin en slinger mijn oude ergens mijn kamer in "toch niet meer nodig."

Een paar weken later....ik krijg een rekening binnen....
Zal wel kloppen, want dat is achterstallig.

Een maand later....weer een rekening.....dat klopt niet.
Dus heel stoer zoek ik het telefoonnummer op (inmiddels onder de sneltoetsen beland)
en na het gebruikelijke liftmuziekje "al onze medewerkers zijn in gesprek" liftmuziekje, krijg ik weer een meneer aan de telefoon.
"Hallo" zeg ik "mijn abonnement is opgezegd, maar ik krijg nog steeds een rekening, volgens mij gaat het niet helemaal goed."
Deze beste man kijkt en zegt "inderdaad mevrouw, dat klopt niet, ik zal het aankaarten, dat kan even duren maar dan krijgt u uw geld terug." Met een lieve glimlach (de die man niet kan zien) zet ik mijn liefste stemmetje op (want het gaat om mijn geld) en bedank de man vriendelijk voor het redden van een mevrouw in nood. Volgens mij schrok hij een beetje van die lievelijkheid want deze mensen worden volgens mij alleen maar uitgescholden, ik kan niet begrijpen waarom.

Nog 2 rekeningen later besluit ik toch nog maar eens te bellen, want iedere keer wordt er 20 euro afgeschreven en van een student zonder studiefinanciering is dat nogal wat.
Ik krijg het uitgebreide keuzemenu te horen waarna ik een liftmuziekje te horen krijg "al onze medewerkers zijn in gesprek, een ogenblikje alstublieft" liftmuziekje. Vervolgens krijg ik een vrouw aan de telefoon die zegt "dat ga ik even uitzoeken, mag ik u in de wacht zetten?"Ik zeg "ja"want wat moet ze anders. Vervolgens sta ik 15 minuten in de wacht (tegen mobiel tarief wel te verstaan) dan komt ze aan de lijn en zegt "ik zie hier een aanvraag voor nummerbehoud, wilt u die nog houden?" "uhm, dat was 3 maanden geleden, ik heb iedereen mijn nieuwe nummer al doorgegeven, no way dus." (al zei ik het wat netter natuurlijk) "Mag ik u nog even in de wacht zetten?" "whatever"

Ik ben helemaal in de overwinningsroes, straks moeten ze zeggen, "ach mevrouw Bouma, wat erg, we hebben een fout gemaakt, hier is uw 60 euro en een nieuwe telefoon, welke wilt u graag?" Tja, jammer, ik had het moeten weten.

"Dank u voor het wachten, ik heb even nagevraagd maar door uw aanvraag tot nummerbehoud is uw abonnement weer geactiveerd, u moet hem opzeggen, dat duurt de gebruikelijke 3 maanden"......"mevrouw? mevrouw? Gaat het nog met u? Hallo, hallo?"
Ik probeer mezelf van de grond omhoog te werken en pak te telefoon. "Wat zei u?"
"Wacht even, ik verbind u even door." Weer in de wacht.

"Hallo" een meneer aan de andere kant van de lijn 'wat kan ik voor u doen?"
"wat kunt u voor me doen? Nou ik heb een abonnement en die doet het ineens weer" stamel ik.
"Ja ik had een en ander van mijn collega vernomen" "waarom vraag je mij dan wat je kunt doen?"
"mag ik u vragen waarom u uw abonnement op wil zeggen?" "Ja hoor, ik heb geen studiefinanciering meer en kan het niet meer betalen." "Ach, wat naar, is er niemand in uw omgeving die voor u kan betalen?" Ik sta met mijn oren te klapperen. "Of iemand die u blij kan maken met een nieuwe telefoon, want ik heb een mooie aanbieding voor u. Voor 12,95 per maand krijgt u van mij een nieuwe telefoon en..." de man rateld door over allemaal mooie aanbiedingen. "mevrouw het is toch wel voordeliger, anders moet u nog 3 maanden de volle mep betalen." Met de laatste tegenwoordigheid van geest die ik heb zeg ik dat hij later terug moet bellen, ik zal het overleggen.


Helemaal gestresst en trillend van ellende (ik voelde me gewoon genaa%$#) bel ik Ron en schreeuw naar hem dat hij het maar moet regelen, ik msn met Chris en Jedidja en verteld de hele wereld dat het niet eerlijk is.
Om 16.00u komt Ron thuis "ik heb de situatie in de KPN winkel uitgelegd, ze zullen proberen je te helpen." Waarom kom ik daar nooit op.

Hele situatie uitgelegd. Bottom line "Simyo (nieuwe profider) wijst naar Hi, Hi wijst naar Simyo."
"Maar ik zal doen wat ik kan."

Die avond wordt ik teruggebeld door Hi. "Hallo mevrouw, stoor ik?" Op mijn hoede zeg ik "nee hoor, ik keek film." "O, is het een leuke film?" Ik ben helemaal van mijn voeten geschud..."ik weet niet precies wat u met mijn collega overlegt heeft, maar wat kan ik voor u doen?"
Ik stamel dat ik mijn abonnement op wil zeggen en er zo snel mogelijk af wil. "Prima mevrouw, u hoeft niet op te hangen, dat doe ik voor u, dan haal ik u nu uit het bestand." Ik stotter "hoef ik niet 3 maanden te betalen?" De man antwoord "nee hoor, dat heeft u al gedaan de afgelopen maanden, ik haal u er nu uit, dag mevrouw."

De telefoon zakt van mijn oor naar de grond....ik kijk naar het scherm "sim inactief."

Als je de volgende keer problemen hebt, hang op en bel nog een keer, want misschien krijg je dan deze geweldige, briljante en bijzondere man wel aan de telefoon.

1 opmerking:

Jodelieh Blue zei

blij dat het toch nog goed is afgelopen...toch?