maandag 25 augustus 2008

Ondergetekend de koningin van Sheba (speciaal voor Did en JW)

Het begon allemaal een hele tijd geleden bij mijn getrouwde vrienden. Jan-Willem zat in zijn grote stoel met zijn armen krachtig op de leuning geleund, zijn voeten onderuit en gezicht statig en koninklijk en daar, aan zijn voeten zat zijn vrouw Jedidja....mijn gedachten schoten terug naar de tijd van keizers en koningen, geleerden en wijzen, de tijd van kastelen en grote maaltijden, ridders en toernooien en ineens wist ik waar dit plaatje me aan deed denken "aan koning Salomo" vol wijsheid met 1 van zijn 1000 vrouwen aan zijn voeten (als ze er allemaal zouden zitten zou dat het plaatje ernstig hebben verstoort) en ik sprak in heilig ontzag uit "koning Salomo." En sindsdien is mijn goede vriend gedoopt tot de wijze koning uit het verre land.

Vandaag was ik bij Jedidja in de veronderstelling dat ik mijn koninklijke vriend weer zou ontmoeten, met hem aan de tafel zou zitten, zo'n grote koninklijke maaltijd tot ik hoorde dat hij niet zou komen. En toen gebeurde het.....mijn alter-ego kwam boven...het gebeurde zomaar ineens, ik kon er niets aan doen. De gedachte alleen al dat mijn koninklijke vriend niet zou komen vervulde mij met verbazing en gebroken dromen.
Ik besloot hem te mailen. Ik vertelde hem dat ik uit het verre verweggistan was gekomen om zijn wijsheid te toetsen en ik erachter kwam dat hij er niet was. Ik vertelde hem dat ik aannam dat hij op een veldtocht was (deze tochten duren meestal van 9.00 tot 17.00u)Ik was teleurgesteld dat hij niet zou komen maar natuurlijk kon hij zijn mannen niet achterlaten in de strijd. Ondergetekend:..................................... de koningin van Sheba.

En ik kreeg bericht terug: deze koning, deze wijze koning mailde mij dat hij mijn vergeving vroeg en dat hij mij later graag zou ontmoeten. Ineens kreeg ik een mailtje van jawel hoor, de vrouw van koning Salomo, de eerste en de laatste vrouw wel te verstaan. Hierin meldde zij de koning mijn verdriet van zijn afwezigheid en zij verzekerde hem dat ze mij niets te kort zou laten komen (ik kom ook niets te kort maar moet alles wel zelf pakken)

En nu zal ik Salomo toch ontmoeten, zondag bij de barbecue, zijn vrouw zal er ook zijn, en ik natuurlijk, maar mooi dat ik de edelstenen en het goud dit keer wel thuislaat.

1 opmerking:

Jodelieh Blue zei

Nou hier moet de eerste en de laatste vrouw van mijn heer en mijn koning Salomo wel even op reageren.

Ik voel mij zeer vereerd dat er en blog aan mijn echtgenoot is geweid en dat ik er ook (met naam en bijna met toenaam) in mag voorkomen.

Een dag gewijd aan een scriptie en stage loopt gelukkig altijd uit op een hele hoop lol.

Alura, ben blij dat we ff een momentje kunnen genieten van Josh en de laptop... Die twee overigens niet gecombineerd.

JedidJah