donderdag 1 april 2010

Blubblub gewichten en borsthaar

Jaja daar was ik dan weer, helemaal klaar voor een avondje conditiezwemmen. Ik kocht een strippenkaart omdat ik besloten heb er toch maar een vast gebruik van te maken en toogde naar de kleedkamer om mij om te kleden in mijn nieuwe badpak. Vandaag hadden we de beul in zwemkleding (een aangepaste vorm van de wolf in schaapskleding) zoals collega Laura haar noemt.

Laura en ik sprongen in baan 1 want in baan 5 zwemt een meneer waar ik steeds maar voor zijn voeten (uhm handen) zwem. Het was redelijk leeg in baan 1 (maar 4 personen) dus wij konden lekker doorzwemmen. We begonnen met 10 minuten sprinten (1 baan sprinten, 30 seconden rust) sprinten komt er voor mij op neer dat ik de overkant zo snel mogelijk haal zonder op de bodem van het 3,5 meter diepe bad terecht kom. Vervolgens hang ik puffend en hijgend aan het springplankje boven de baan tot de 30 seconden voorbij zijn.

Maar in eerdere blogs heb ik natuurlijk al verteld over de 'normale' sprintopdrachten, borstcrawls en andere vreselijkheden. Daarom zal ik daar nu niet meer over uitwijden. Maar dit zegt niet dat er niet nog genoeg nieuws te vertellen is.

Eigenlijk wilde ik dit blog "conditiezwemmen onder water noemen" maar er gebeurde daarna nog meer leuks, wat ook in de titel moest voorkomen. Terwijl wij onze baantjes "rust" aan het zwemmen waren werden er gewichtjes neergelegd op de rand, deze moesten wij om onze enkels binden (voor degenen die denken dat de gewichten van die stokjes zijn met 2 gewichtjes eraan, er zijn nog andere vormen) Dus wij bonden de gewichten om onze enkels en begonnen te zwemmen, je werd erdoor naar beneden getrokken en ik moest bijna watertrappelend door het water om nu niet alleen maar blubblubblub te hoeven schrijven in mijn ervaringen en de reddingsbrigade zwom voor ons, dus die was al weg dus er was ook geen hoop meer op redding.

Ik ben blij dat de badmevrouw me niet in de gaten hield tijdens het (8 minuten!!!!!!) zwemmen met gewichten, want ik had alle techniek overboord gegooid en ik weet zeker dat als ze dat gezien had, ze met de welbekende haak was gekomen om me uit het bad te sleuren en me ten voorbeeld te stellen voor iedereen dat je het zo echt niet moet doen.

Maar de gewichtjes mochten af en we hadden het toch maar mooi vol gehouden. ow yeah! Toen we dachten dat we klaar waren (het was 21.20u) begon de badmevrouw nog meer opdrachten te geven (vlinderslag!!) en poloslag, dit is bborstcrawl met je hoofd boven water waarbij je korte slagen maakt en eruit ziet als een......nou ja.....weirdo. Dit werd helemaal duidelijk toen de stoere mannen in baan 3 (die volgens de kerel van collega Ans alleen maar een grote bek hebben en volgens mij alleen maar in baan 3 komen omdat ze goed met water kunnen spetteren) een bal kregen en deze met hun neus aanduwden terwijl zij die polocrawl deden. Helemaal volgens de regels hoor, maar het zag er een beetje uit als de hond van mijn ouders als hij met zijn voetbal zwemt (with al due respect).

Bijna waren we klaar, maar toen ik de badjuf de vraag stelde hoe de ellenbogen gehouden moesten worden bij het zwemmen was ik de pineut. Ze legde het uit en zei vervolgens "ik kijk hoor" en terwijl bijna iedereen al aan de rand hing, mocht ik nog een baantje, ik deed het heel goed onder aanmoediging van de badbeul, maar 25 meter in een pas aangeleerde slag is, om het zo maar te zeggen, ZWAAR!!! Maar ik redde het< denk er wel over om de badjuf toch maar badbeul te gaan noemen, zoals haar collega van de maandag!

En dan staat er in de titel nog iets over borsthaar, maar ter bescherming van onderlinge relaties, collegiale relaties en privacy, laat ik het toch maar hierbij: er was iets met niet natuurlijk borsthaar.......

1 opmerking:

ans zei

hoi!
Het het wordt tijd voor je volgende blog hoor! We hebben zo lekker gegeten gister en vandaag weer gezwommen! vast wel wat over te vertellen! Ik heb in ieder geval een film gezien die normaal gesproken niet zo snel zou kijken.. the phantom of the opera! wel mooi hoor!
Groetjes Ans