maandag 10 december 2007

Jingel bels denneboom

Kerst staat voor de deur, we worden van het ene feest in het andere gegooid. Vroeger hield ik nooit zo van kerst, maar nu begin ik een echte kerstfreak te worden, heerlijk de geweldige boodschap van de komst van Jezus ondersteund met al die lichtjes, eten, verhalen en natuurlijk niet te vergeten die vrolijke kerstnummers. O Denneboom, luid klokje en nog veel meer gezelligheid.
Er is alleen een nummer waar ik verdrietig van wordt en dat is het nummer over de white christmas, dan ben ik stil en komen de tranen langzaam, want ik heb in mijn leven iets van 2 keer sneeuw gezien (en dat was misschien maar 1 keer met kerst) en dat was nog maar een heel klein laagje, zo'n laagje waarbij je, als je op de slee zit de hele tijd dat nare grrrrrr geluid van de slee op de stoep hoort.
En dan ga ik verder en verder denken, mijn kinderen zullen nooit sneeuw zien, zelfs niet in Zwitserland, want het milieu gaat hard achteruit en mijn kinderen zullen alleen maar plaatjes van een slee kunnen zien en schaatsen zullen ze helemaal niet kunnen.....:-| ^o) :-s :'-( Ík heb een hekel aan kerst :'-(

Geen opmerkingen: